Vingtor inviterer til årsmøte 2021 den 2. februar på Microsoft Teams. Bli med fra sofaen du også.

Velkommen til årsmøte 2021

mote
Av: Tore Jemtegaard
Publisert: 26. januar 2021

VINGFORMASJON
Medlemsavis for Vingtor RC Club
Nr. 1 / 2021

Innkalling til årsmøte tirsdag 2. februar 2021 kl. 19:00
Som tidligere varslet innkalles det herved til årsmøte i Vingtor RC Club tirsdag 2. februar. Slike møter er viktige og pleier å gå greit for seg. Men i år blir avviklingen annerledes. På grunn av pandemien kan vi ikke møtes fysisk så mange av gangen. Årsmøtet vil derfor foregå via dataløsningen «Microsoft Teams». Du vil i løpet av uken motta en e-post fra styret inneholdende en invitasjon til Teams-møte. Det er gratis å benytte Teams og alt skjer via nettleseren på din PC, nettbrett eller telefon. Les mer om Teams under. Så velkommen til årsmøte på på Teams fra kl. 19:00.

INFORMASJON FRA STYRET
- Nytt fra NLF
- Flyplassen
- Diverse

ÅRSMØTE

2. Godkjenne innkallingen, saksliste og forretningsorden.
  3. Velge dirigent og referent samt to medlemmer til å underskrive protokollen.
  4. Behandle idrettslagets årsmelding.
  7. Fastsette medlemskontingent for året 2022.
  9. Bestemme idrettslagets organisasjonsplan.
  10. Foreta følgende valg:
    1. ) Leder, nestleder, sekretær og kasserer.
    2. ) Øvrige styremedlemmer og varamedlemmer.

ORDET ER FRITT
Kaffe og kaker må du dessverre ordne selv.

Vel møtt tirsdag 2. februar.

SAKSDOKUMENTER
Alle sakspapirene er sendt medlemmene via e-post.
Du finner de også i Vingtors dokumentarkiv.
• Årsberetning
• Resultatregnskap 2020
• Forslag og saker
• Styrets forslag til medlemskontingent 2022
• Styrets forslag til budsjett 2021
• Styrets forslag til organisasjonsplan
• Valgkomiteens innstilling

HVA ER TEAMS – HVORDAN FUNGERER DET?
Du vil i løpet av uken få tilsendt en e-post fra styret som inneholder en invitasjon til et Teams-møte. Finn frem PC'n din, nettbrettet eller smart-telefonen og fem minutter før tiden, blir du med på møtet ved å klikke på den første linken i e-posten.
En nettleser vil åpne seg og spørre deg om hvordan du vil bli med. Det enkleste er å velge «Fortsett i denne nettleseren». Si ja til at Teams kan bruke mikrofon og kamera og skriv inn navnet ditt. Trykk så «Bli med nå». Så er det bare å vente til møtelederen setter i gang. Vi høres og sees!

STYRET MINNER OM:
å betale kontingenten for 2021. Vi ønsker veldig mye å ha deg med videre i klubben 🙂 Log deg inn på Min idrett.

å sette Grasrotandelen i Norsk Tipping til Vingtor RC Club. Du gjør dette enkelt ved å sende SMS «Grasrotandelen 994040715» til 60000 (tjenesten er gratis).

Hei! Kan sikker hjelpe med 3d printing hvis du har filene.. send evt mail på kjole@hotmail.com. Ole

Er det noen i klubben som har 3D printer og er villig til å printe en ny nese-seksjon for meg? 3D LAB Spitfire mk 14? , vingespenn på 98cm

Hei Jarle!
Alle disse datoene du nevner er åpne for fly med forbrenningsmotor. Men det er riktig at slike motorer må støymåles og grensen normalt er 81 dbA på 10 meter. Det benyttes et spesielt måleskjema. Støygrensen er litt høyere på tirsdager.

Hei Fred Storebø! Flott at du ønsker å melde deg inn i klubben vår. Vi trenger flere aktive medlemmer.
Det er dessverre lite aktivitet med helikopter på plassen vår, og faktisk har vi en linje i reglementet som sier at flyplassen kun er forbeholdt modellfly (Fixed-wing). Men om du ønsker å bli bedre til å fly vanlige modellfly har vi instruktører som stiller opp og hjelper deg i gang. Håper vi sees.

Hei. tolker jeg det rett, hvis flyging med forbrenningsmotor kan gjøres 28/12 og 30/12, men ikke den 26/12 ( kun turbinfly ) ? Må vel også uansett ha en støymåling før flyging ? Mvh Jarle

Post Form (#2)